Nålebogen

Først: Undskyld!

Og så: Tadaaaa!

Nålebog

 

Nålebog

Undskyldningen skyldes kvaliteten af den lille nålebog. Det gik VIRKELIG hurtigt! Efter en nat med 3-4 timers nattefest med Pipsqueak, så var der ikke rigtig nogen af os der var særligt overskudsagtige idag, men da Manden min kom tidligt hjem og “aflastede”, så greb jeg chancen for lidt MIG-tid aka krea-tid. Og så gik det stærkt. Jeg tog mig ikke helt tid til at tænke projektet igennem og kastede mig bare ud i det. Deraf kvaliteten. Men hey, den virker efter hensigten og farverne er pæne.

Jeg brugte:
Noget fint stof
Tykt hobbyfilt
Kantbånd
Bukseelastik
En fin lille knap
Saks, symaskine, sytråd og alt det der giver sig selv 😉

Jeg blev som sagt inspireret af Mettes lille nålebog og med den i tankerne klippede jeg filt ud i den størrelse, som jeg synes passer. Jeg valgte den tykke hobbyfilt, fordi det ligesom gør bogen mere solid. Derudover klippede jeg et mindre stykke filt, som bliver en side i den lille bog (ingen bøger uden sider!). Så klippede jeg et stykke stof i samme størrelse som det første stykke filt. Alle tre stykker syede jeg dernæst sammen i ryggen. Næst var kantebåndet hele vejen rundt – og jeg indrømmer blankt, at her er der plads til forbedring! Til sidst knap og elastik til at lukke bogen med. Det gik stærkt! Meget! Men nålene er nu puttet i den og er klare til at tage med på tur. Mission accomplished.

Skriv et svar

