Pandekager på slump

Pipsqueak er begyndt at spise morgenmad og der får hun havregrød. Jeg laver det i mikroovnen, for det er nu så nemt. Eller det vil sige, første gang var der for meget vand i og havregrøden  kogte over og klistrede hele bunden af mikroovnen til. Ups…

Men nu har jeg finjusteret opskriften og grøden bliver fin.

Idag lavede jeg en lidt større portion og af resterne lavede jeg pandekager med banan.

pandekager

Jeg brugte:
En halv portion havregrød (ca 1/2dl havregryn og 3/4dl vand, et minut i mikroovnen)
1/3 af en banan, moses sammen med havregrøden
1 æg
Lidt vanillesukker

Det hele moses godt sammen og puttes på en varm pande med smeltet smør på. Bare sådan amerikansk pandekage størrelse. Vend, når de er gyldne og bag den anden side på samme måde. Nemt og nærmest sundt!

Næste gang tror jeg de får lidt kanel også…

Og så ville jeg forresten have haft ahornsirup til, men kunne simpelthen ikke få åbnet flasken… Så det blev honning istedet. Men det var nu også glimrende.

Men husk nu at børn under 1 år IKKE må få honning! Det er kun til de voksne.

Skriv et svar

